PLM – (Product Lifecycle Management)

Čo je PLM?

PLM poskytuje celopodnikovú spoluprácu pre všetkých, ktorí sa podieľajú na životnom cykle produktu – od inžinierstva a dodávateľského reťazca až po kontrolu kvality a výrobu. Ak každý pracuje z centrálneho zdroja, môžu uviesť na trh lepšie produkty oveľa rýchlejšie.

Čo môžete robiť s PLM?

Správa údajov o produkte (PDM)

Správa produktových údajov centralizuje konštrukčné údaje a inžinierske procesy na jednom mieste, čím šetrí čas a námahu všetkým zapojeným do životného cyklu produktu. Môžete rýchlo nájsť a znova použiť súbory, sledovať revízie, spolupracovať a zdieľať produktové dáta nad rámec inžinierstva, aby ste zlepšili následné procesy a pracovné toky.

Centrálny zdroj organizovaných dát pre spoluprácu
PDM zabezpečí aby ľudia pracovali s najaktuálnejšími informáciami v systéme, ktorý automaticky sleduje zmeny, uchováva predchádzajúce verzie súborov a zachytáva celú históriu návrhov a údajov o produktoch.
• Zvoľte k čomu môžu ľudia pristupovať a upravovať na základe svojich rolí
• Použite check-in a check-out, aby ste predišli prepísanej práci
• Používajte automatické zálohovanie, aby ste zabránili strate údajov

Prepojenie ľudí, procesov a údajov
Centralizované údaje o produktoch sú dostupné v rámci inžinierstva aj mimo neho, čo odstraňuje úzke miesta a zlepšuje procesy životného cyklu produktu. Pomocou PDM môžete spravovať všetky typy súborov a akékoľvek informácie súvisiace s produktom, vrátane dokumentov, tabuliek, obrázkov, PDF, CAD údajov a súvisiacich metadát.
• Poskytnite prístup k súborom a informáciám, ktoré každý potrebuje
• Automatizujte prenos dát medzi oddeleniami a podnikovými systémami
• Spolupracujte naprieč oddeleniami, divíziami a geografickými oblasťami
• Zdieľajte údaje so zákazníkmi, výrobcami a dodávateľmi dizajnu

Súbežný dizajn a rýchlejší vývoj produktov
Pracujte bez prerušenia s bezproblémovou integráciou medzi návrhovými nástrojmi Autodesku a PDM. Údaje o produkte v jedinom systéme umožňujú tímom s viacerými funkciami navrhovať súbežne bez prepisovania súborov – na rozdiel od zdieľania informácií o produkte prostredníctvom e-mailu, tabuliek a iných izolovaných, manuálnych metód, ktoré vedú k strate údajov.
• Rýchlo vyhľadajte a znova použite údaje, aby ste nemuseli začínať od začiatku
• Sledujte zmeny, revízie a históriu dizajnu automaticky počas práce
• Získajte čas s funkciou inteligentného vyhľadávania geometrických údajov

Správa kusovníka (BOM)

Kusovníky sú príliš dôležité na to, aby sa v nich vyskytovali chyby.

Komplexné a štruktúrované kusovníky
Konfigurujte a spravujte štruktúrované kusovníky a položky v centralizovanom systéme, kde majú oprávnení používatelia prístup k informáciám, ktoré potrebujú. Zabezpečte, aby informácie o súčastiach a zostavách boli ľahko navigovateľné a zrozumiteľné. Aplikujte kontrolu revízií, aby ste sa uistili, že každý odkazuje na správnu verziu, a znižujte riziko následných chýb a prepracovania.

Konfigurovateľné kontextovo špecifické zobrazenia kusovníka
Jednoducho definujte viacero konfigurovateľných zobrazení kusovníka, aby ľudia mohli vidieť kontextové informácie o produkte, ktoré sú pre ich rolu najrelevantnejšie. Poskytnite zainteresovaným stranám vo vašej organizácii informácie o produktoch v reálnom čase pre lepšie rozhodovanie a rýchlejšie pracovné postupy. Zahrňte dodávateľov a zákazníkov do špecifických pracovných postupov riadených kontrolou prístupu.

Správa kusovníkov s PLM
• Súbory a dokumenty súvisiace s produktom sa nahrávajú a pripájajú k položkám a kusovníkom, čím sa zabezpečí, že sa použijú správne špecifikácie, postupy a výkresy.
• Rýchlo nájdite relevantné informácie o produkte pomocou rýchleho, intuitívneho vyhľadávania a funkcií. Pozrite sa, čo presne bolo vyrobené alebo dodané k určitému dátumu.
• Jednoducho vykonávajte porovnanie kusovníkov rôznych revízií a konfigurácií. Rýchlo zistite, čo sa zmenilo pri vydaní novej verzie produktu. Analyzujte predchádzajúce iterácie produktu pre opatrenia zhody.

Vývoj nového produktu (NPD – New Product Development)

PLM pomáha odstrániť prekážky a urýchliť váš proces.

Konfigurovateľné pracovné postupy procesu vývoja nových produktov
PLM poskytuje procesné pracovné toky, vďaka ktorým sú všetci zapojení do vývoja vášho nového produktu zosúladení a na správnej ceste. Jednoducho konfigurujte pracovné postupy tak, aby zodpovedali presným procesom vašej organizácie. Zahrňte súvisiace informácie, ako sú ceny, zoznam materiálov najvyššej úrovne, marketingové aktíva a ďalšie údaje, ktoré dopĺňajú definíciu produktu.

Automatické aktualizácie stavu
Získajte viditeľnosť, ktorú potrebujete, aby ste si všimli problémy skôr, ako nastanú. So všetkými vašimi pracovnými postupmi vývoja/uvádzania nových produktov spravovanými v PLM môžete vizuálne sledovať svoj pokrok v centralizovaných grafických grafoch. To vám dáva možnosť monitorovať stav uvedenia nového produktu, rýchlo identifikovať a vyriešiť potenciálne úzke miesta a vyhnúť sa nákladným oneskoreniam uvedenia na trh.

Nové šablóny projektu predstavenia produktu
Šablóny projektových úloh v PLM štandardizujú míľniky fázových brán, výstupy a úlohy podľa produktového radu, obchodnej jednotky, produktového tímu alebo iného označenia. Pre jednoduchosť a efektívnosť môžete definovať typy úloh podľa jednotlivých stavov pracovného toku, ako je koncept, definícia požiadaviek, vývoj, testovanie a výroba.
• Sledujte úlohy a míľniky na vysokej úrovni potrebné na správu produktu počas jeho životného cyklu
• Použite šablóny na poskytnutie rozdelenia projektu na menšie komponenty orientované na dodávku
• Postupom času upravujte šablóny, aby ste našli správnu rovnováhu medzi flexibilitou a kontrolou

Zlepšite tímovú koordináciu a produktivitu
• Vytvárajte prispôsobené, graficky bohaté informačné panely a zostavy na monitorovanie stavu a trendov v reálnom čase. Exportujte ľubovoľné zobrazenie údajov, tabuľku alebo prehľad jediným kliknutím
• Zahrňte dodávateľov, zmluvných výrobcov a zákazníkov do špecifických pracovných postupov riadených inteligentnou kontrolou prístupu. Zabezpečte, aby boli všetci v súlade s kontextovými pohľadmi na aktuálne informácie o produkte.
• Udržujte používateľov v obraze pomocou upozornení v reálnom čase na priradenia úloh, takmer splatné, oneskorené alebo eskalované úlohy a schválenia. Nakonfigurujte správy tak, aby boli relevantné pre príjemcov, aby mohli konať

Riadenie zmien

Riadenie zmien presadzuje kontrolu nad revíziami návrhov, položiek a záznamov počas mnohých fáz životného cyklu produktu – od vývoja a výroby až po koniec životnosti. Správa životného cyklu produktu poskytuje pracovné postupy riadenia zmien, ktoré pomáhajú oddeleniam efektívne automatizovať a dokumentovať revízie pre viditeľnosť a sledovateľnosť v rámci celého podniku.

Konfigurovateľné pracovné postupy zmien v reálnom čase

Jednoducho nakonfigurujte formálne a zrýchlené procesy pracovného toku tak, aby zodpovedali potrebám vašej organizácie. Tímy môžu graficky zobraziť priebeh zmeny v reálnom čase, keď prechádza každým stavom pracovného toku. Toto vizuálne a kolaboratívne prostredie vám umožňuje definovať, kontrolovať, schvaľovať a implementovať zmeny v takých pracovných postupoch, ako sú:
• Štandardné požiadavky na technické zmeny a zákazky na zmeny
• Preskúmania návrhov na sledovanie nápravných prepracovaní a zabezpečenie včasného dokončenia projektu
• Príkazy na zmenu dokumentov na presadzovanie noriem, distribúciu a správu zmien dokumentov
• Žiadosti o odchýlku a výnimku pre dočasný časový rámec
• Hlásenia problémov na zachytenie chýb, zlyhania testov a sledovanie základných príčin

Riadenie zmien s sledovateľnosťou
Všetky požiadavky na inžinierske a výrobné zmeny a zákazky na zmeny zostávajú plne sledovateľné v centralizovanom systéme. Akákoľvek oprávnená osoba vo vašej organizácii má prístup k informáciám o historických zmenách, aby zistila, kto a kedy sa to týkalo, ktoré položky boli upravené, ako aj akékoľvek komentáre.
• Spravujte procesy zmien na jednom mieste, aby ste sa vyhli prerušeniu práce a strate informácií
• Vykonávať systematicky kontrolovateľné procesy, ktoré zahŕňajú elektronické podpisy
• Sledujte súlad s nariadeniami, ako sú RoHS, REACH a ISO 9000

Zmeňte upozornenia a zoznam úloh v reálnom čase
Osoby zapojené do fázy procesu zmeny sú automaticky informované, keď sa táto fáza dosiahne.
• Činnosť vyžadovaná od jednotlivca je uvedená v zozname úloh
• Pripomenutia sa odosielajú s podrobnosťami o požadovaných akciách
• Graficky bohaté ovládacie panely vám poskytujú prehľad o stave zmien v reálnom čase

Manažment kvality

Zlepšite procesy kvality počas celého cyklu vývoja produktu a dodávateľského reťazca.

Predchádzajte problémom s dizajnom produktu a problémom dodávateľov a rýchlo na ne reagujte. Získajte úplný prehľad o svojich údajoch o kvalite a kritických procesoch od nesúladu až po oprávnenia na vrátenie tovaru (RMA), nápravné a preventívne opatrenia (CAPA), analýzu režimu a účinku zlyhania (FMEA), správu o opatreniach kvality dodávateľa (SCAR) a technické zmeny.

Konfigurovateľné pracovné postupy riadenia procesov
Pracovné postupy procesov riadenia kvality sú poskytované s PLM, ktoré môžete jednoducho nakonfigurovať tak, aby zodpovedali potrebám vašej organizácie, vrátane:
• Hlásenie, analýza a likvidácia incidentov nesúladu
• Žiadosti o vrátenie, schválenie a opravu RMA
• Požiadavky na dodržiavanie CAPA
• Zmeniť požiadavky a zmeniť objednávky

Pomoc pri dodržiavaní predpisov a sledovateľnosti
Prebiehajúce alebo dokončené procesy súvisiace so zmenou, kvalitou alebo inou disciplínou sú plne sledovateľné. Ak pôsobíte vo vysoko regulovanom odvetví, audity súladu môžu byť prepojené s dokumentmi ISO kvôli vysledovateľnosti. V rámci pracovných postupov procesu kvality sa odkazuje na dotknutú položku produktu, aby sa zachovalo spojenie.
• Zmeny sú zdokumentované s tým, kto a kedy ich vytvoril, so všetkými úpravami
• Podrobnosti zahŕňajú, kto a kedy sa v jednotlivých etapách odhlásil
• Jediný zdroj údajov požadovaných na splnenie požiadaviek na audit a súla

Spolupráca s dodávateľmi

Automatizované procesy pre cenové ponuky, obstarávanie a efektívnosť spolupráce s dodávateľmi.

Centrálny zdroj informácií o dodávateľoch
Spravujte komplexné informácie o svojich dodávateľoch v jedinom systéme vrátane zoznamov schválených výrobcov (AML-approved manufacturers lists ) a zoznamov schválených dodávateľov (AVL-approved vendor lists), ako aj komponentov, ktoré každý dodávateľ poskytuje, a ich strategického významu pre vašu organizáciu.

Automatizované hodnotenia dodávateľov
Automatizovaný pracovný postup auditu dodávateľa vás upozorní, keď je dodávateľ pripravený na kontrolu, aby sa zabezpečilo, že každý záznam dodávateľa bude aktuálny s najnovšími informáciami. Zainteresované strany v oblasti obstarávania, kvality a iných oblastí zodpovednosti môžu v reálnom čase vidieť stav dodávateľa, ktorý prechádza schvaľovacím procesom, aby poznal dostupnosť dodávateľa

Proces spoločného obstarávania
Poskytnite dodávateľom kontrolovaný prístup len k údajom, ktoré potrebujú vidieť, aby sa mohli aktívne zúčastniť procesu obstarávania:
• Pozvite dodávateľov, aby s vami spolupracovali počas procesu RFQ a obmedzili následné chyby, ktoré sa môžu vyskytnúť v dôsledku mylných predstáv
• Zdieľajte nákresy produktov a 3D vizualizačné modely s dodávateľmi, aby ste zobrazili detaily návrhu pre presné cenové ponuky
• Zosúlaďte interné a externé zainteresované strany s očakávanými výstupmi s cieľom zlepšiť výsledky projekt

Spoluprácou s dodávateľmi v PLM môžete urobiť viac
Zistite, ktorých dodávateľov použiť
Namiesto toho, aby ste sa spoliehali na kmeňové znalosti alebo prehrabávali sa e-mailmi a tabuľkami pre preferovaných dodávateľov, nájdite si aktuálne informácie v centralizovanom systéme, keď ich potrebujete.

Zlepšiť súlad dodávateľov
S centrálnym systémom pre vaše údaje o kusovníku a štruktúrované pracovné toky PLM môžete so svojimi dodávateľmi zdieľať podrobnosti špecifické pre daný produkt a požiadavky a dokumentáciu zhody v odvetví.

Integrujte PLM s CRM a ERP
Zaistite, aby boli informácie o dodávateľoch konzistentné vo všetkých podnikových podnikových systémoch bez manuálneho zásahu integráciou, PLM, CRM a ERP na výmenu detailov dodávateľa, inventára a produktu

Máte záujem o produkt?

V prípade nejasností nám zanechajte vaše údaje a my vám veľmi radi pomôžeme.

Prihláste sa na odber noviniek
O nás

Firma bola zapísaná do Obchodného registra 28.7.1992 po transformácii z obchodného združenia, ktoré pôsobilo na trhu od roku 1989. Od 17. augusta 1998 má spoločnosť zaregistrovanú ochrannú známku.

© Map.sk copyright 2019

Buďte na dosah

Hľadáte viac informácií?
Radi Vám pomôžeme

KONTAKTUJTE NÁS
Buďte na dosah

Náš newsletter Vám zabezpečí pravidelný prísun noviniek v produktoch, aplikáciách a technológiach.

CHcem newsletter