Q&A s Autodesk PLM expertom

Chcete zistiť viac o  PLM a o tom, ako môže pomôcť vášmu podnikaniu?

Autodesk webináre Data and Process Management sú plné užitočných informácií o Autodesk PLM.  Počas týchto webinárov sa dáva účastníkom možnosť priamo klásť otázky produktovým expertom . Zozbierali sme niektoré z najčastejšie kladených otázok z nedávnych webinárov a ich odpovede od  produktových expertov. Ak by ste mali záujem vedieť viac o PLM (Product Lifecycle Management), tak stále máte možnost pozrieť si záznamy webinárov na našom Youtube kanále.

Obsah

1. Aký je rozdiel medzi softvérmi na správu dát od Autodesku (Vault a Upchain)?

Upchain aj Vault sú obe riešenia na správu produktových dát spoločnosti Autodesk. Najväčším rozdielom je, že Vault je lokálne riešenie. Na druhej strane, Upchain je plne cloudové natívne riešenie správy produktových dát, a keďže ide o riešenie SaaS (Software as a Service), väčšina režijných nákladov na údržbu, aktualizácie, nové funkcie a vylepšenia produktov je bezproblémová.

Druhým kľúčovým rozdielom je to, že Upchain bol vytvorený s primárnym zameraním na podporu vývoja produktov pre ostatné CAD. Hoci Vault môže podporovať viacero CAD systémov, spôsob, akým Upchain spracováva multi-CAD, je na vyššej úrovni a rozšíriteľnejší ako Vault.

Mnohé funkcie sú podobné. Môžete spravovať údaje CAD, vytvárať a spravovať kusovníky, priraďovať technické dokumenty, môžete prihlasovať a odhlasovať položky a uľahčovať spoluprácu pri návrhu. Výber medzi týmito dvoma závisí od vášho konkrétneho prípadu použitia a od toho, či ste alebo nie ste otvorení cloudovému riešeniu. Pri pomoci pri výbere potrebujeme vedieť viac o vašich potrebách a ponoriť sa hlbšie do vašich procesov, aby sme vám odporučili optimálny produkt. Naše obchodné tímy vám môžu pomôcť definovať obchodné výsledky, ktoré chcete dosiahnuť, pochopiť vaše požiadavky a pomôcť vám nájsť to správne riešenie.

2. Aká je budúcnosť Vaultu?

Vault je veľmi premyslené a veľmi silné PDM riešenie ktoré používa a bude používať veľa zákazníkov. Vždy bude existovať trh pre lokálne riešenie správy údajov o produktoch vzhľadom na bezpečnostné požiadavky, predpisy a súlad v určitých odvetviach, ktoré vedú niektorých zákazníkov k tomu, aby im nevyhovovalo cloudové riešenie. Dobrým príkladom môže byť vesmírny alebo vojenský priemysel. Autodesk bude pokračovať v investíciách do schopností a skúseností Vaultu, ako aj v pripájaní Vaultu do nášho cloudu pre návrh a výrobu, aby sme podporili rozšírené možnosti.

3. Prečo potrebuje Autodesk dve rozličné PDM? Prečo len nevylepší cloudové funkcie Vaultu?

Odpoveď je veľmi podobná ako v predošlej otázke. Autodesk nechcel spájať základy dát  a procesov opätovným použitím produktu, ktorý nebol vytvorený pre cloud. Autodesk chcel pokročiť vpred s produktom správy dát založeným na cloude, ktorý sa stane jedným z kľúčových technologických komponentov nášho budúceho, zjednoteného, dizajnového a výrobného riešenia cloudovej platformy – Fusion.

Ešte nepoužívate Vault? Tu je niekoľko dôvodov prečo začať používať Product Data Management.

4. Aký je rozdiel medzi integráciou s Inventorom vo Vault a v Upchain? Dokáže Upchain spracovať odkazy v súboroch Inventoru ako Vault?

Spôsob, akým Upchain narába s odkazmi, ako sú referencie, bude z pohľadu používateľa veľmi podobný. Ak nakukneme pod kapotu a pozrieme sa na databázovú architektúru, určite by sme našli nejaké rozdiely.

Upchain aj Vault majú priame doplnky do Inventoru, ktoré sú obe „na plátne“. Keď otvoríte Inventor, a ste používateľom Vault, budete mať Vault priamo tam a ak ste používateľom Upchainu, tiež budete mať Upchain priamo v Inventore. To je to, čo nazývame „na plátne“, čo znamená že nemusíte opustiť svoj CAD softvér. Upchain a Vault majú rovnaký prístup „na plátne“ aj pre Creo a SolidWorks.

Upchain sa skutočne rozširuje v prostredí viacerých CAD, takže pre NX, Catia atď. má Upchain rovnaké rozhranie aj v rámci týchto nástrojov.

Rozdiel je medzi štruktúrou založeného súboru a štruktúrou založenej položky. Založený súbor, bude váš .ipt, .doc, .asm atď. akýkoľvek typ súborov s príponou. Je špecifický len pre súbor. Na druhej strane so založenou položkou môžete mať CAD priradený k prvku. Takže keď sa dostaneme z CAD kusovníka k inžinierskemu kusovníku, môžete skutočne využiť štruktúru založenú položkou pre iné typy záznamov ako CAD, ako je farba, mazivo, tepelné mazivo alebo iné veci, ktoré by ste do CAD nevložili, ale potrebujete ich mať vo vašom kusovníku.

5. Je Upchain schopný integrácie s ERP systémom?

Áno. Upchain má moderný, cloudový, REST API, ktorý môžete vidieť vo väčšine ERP. Ak má váš ERP open API, budete môcť spolupracovať alebo s ním priamo integrovať spôsobom push-pull, čo znamená, že bude môcť synchronizovať rôzne výrobky, zoznamy materiálov atď. Máme hlbokú partnerskú sieť, ktorá má veľa skúseností s integráciou Upchainu do iných systémov, napríklad SAP.

S novou ponukou “Fusion 360 Manage with Upchain“, majú zákazníci s komplexnejšími obchodnými procesmi možnosť používať Fusion 360 Manage a Upchain spolu, a integrovať ERP cez Fusion Manage.

6. Je Upchain schopný integrácie s SAP?

SAP je tradičné ERP a má niekoľko variánt modulov cez ktoré sa môžete spojiť. Ak používate SAP ako tradičné ERP kde robíte veci ako manažment materiálov, regulácie, alebo iné typické ERP procesy kde sú dáta statické, povedal by som že môžete s tým pokračovať a pripojiť Upchain.

Nástroj typu PLM/PDM, akým je Upchain, je skutočne užitočný na rozšírenie vášho SAP, keď je produkt dynamický. Keď sa dejú nejaké zmeny, keď len na začiatku uvádzate produkt alebo keď sa musíte vrátiť a produkt je už vo vyroba, je to vo vašom ERP, no musíte to stiahnuť z trhu alebo máte akýkoľvek typ problému s kvalitou, či len chcete urobiť zmenu z akéhokoľvek dôvodu, môžete to skutočne stiahnuť z vášho ERP a vykonať zmenu vo vašom PDM, kde je inžinierstvo opäť dynamické. To je miesto, kde sa im spolu naozaj veľmi dobre spolupracuje.

Veľa ľudí sa často pýta, kde končí Upchain a začína naše ERP? Hovoríme, že je to miesto, kde uvoľníte dáta z inžinierstva a sú pripravené na produkciu a presun na produkčnú úroveň, takže zvyčajne tam uvidíte interakčný bod medzi týmito dvoma softvérmi.

7. Je Upchain schopný pracovať s obchodným oddelením?

Áno, otvorené REST API spoločnosti Upchain sa môže prepojiť s akýmkoľvek obchodným systémom vo vašom ekosystéme. Aj keď sa to najčastejšie využíva pre ERP, bežným prípadom použitia je aj integrácia s CRM, kde predaj by bol spojený so zákazníckym servisom, zhromažďoval spätnú väzbu v rámci vášho CRM, ktorú by ste chceli použiť, ukladal hlásenia problémov atď. Videli sme tiež, použitie integrácie CRM na zhromažďovanie požiadaviek a na uľahčenie procesu žiadosti o cenovú ponuku (RFQ).

8. Je možné použiť Upchain s Construction Cloudom, Revitom alebo Plantom?

Upchain sa zameriava na dizajn a výrobu, a to je cesta, ktorej sa držíme. Nástroje Revit a Construction Cloud majú svoje vlastné rozhrania na spoluprácu a majú svoje vlastné spôsoby práce.

Upchain je určený pre zákazníkov v oblasti vývoja produktov a diskrétnej výroby, pričom používateľská skúsenosť sa v súčasnosti sústreďuje na kontext dizajnu a výroby.

9. Podporuje Upchain aj iné systémy okrem Autodesk CAD?

Upchain bol postavený na základoch podpory multi-CAD dizajnovej spolupráce a vývoja produktov. Autodesk prijíma túto stratégiu a pokračuje v investíciách do podpory rôznych CAD nástrojov s našimi priamymi integráciami doplnkov… ako sú Solidworks, Catia, Creo a NX. Máme dokonca integráciu Altium na jednoduchý export údajov do Upchainu.

Upchain má tiež schopnosť spravovať aj iné súbory ako CAD a priraďovať ich k položkám alebo kusovníkom ako kritické časti technických údajov. Môžeme tiež spravovať ďalšie súbory pomocou našich možností správy dokumentov a konektorov API v rámci projektov.

Autodesk Fusion 360 Manage – jednoduchá správa životného cyklu výrobkov. Výkonný, cenovo dostupný systém PLM (Product Lifecycle Management)

10. Čo to znamená „Multi-CAD data management“?

Upchain stelesňuje ducha otvoreného a rozšíriteľného riešenia. Iné riešenia tak často nútia zákazníkov utajovať údaje, čím strácajú veľkú časť práce investovanej do referencií budov, výpočtov atď. Cieľom spoločnosti Autodesk je zachovať vysoko verný formát vašich dát, keďže veľká časť hodnoty návrhu je v rámci týchto údajov. Čo teda presne znamená pre zákazníka táto „správa dát Multi-CAD“?

Takže napríklad, ak máte návrh produktu robený v Creo , nástroje v Inventore a ostatné diely v Altiu… možno pár ľudí má Solidworks… to všetko prispieva k jednému spoločnému inžinierskemu kusovníku.

V určitom bode sú všetky vaše súbory CAD skontrolované a máte kusovník, ktorý je zostavený s dátami zozbieranými z rôznych nástrojov na tvorbu obsahu. V rámci Upchainu nezáleží na tom, aký nástroj na tvorbu CAD bol použitý, máte hlavný inžiniersky kusovník. To je váš produkt a môžete ho pridať a pripraviť  na digitálne zdieľanie s ostatnými zainteresovanými stranami alebo ho dokonca odovzdať do systému ERP.

To znamená, že ste sa nemuseli zastavovať v každom vašom CAD systéme, exportovať  všetko do Excelu a potom spájať excelové tabuľky. V skutočnosti to všetko môžete jednoducho udržiavať v rámci jedného systému.

11. Ako funguje kopírovanie dizajnu v Upchain?

Krátka odpoveď je, že na väčšinu dizajnu kópií, ktoré by sme očakávali v Inventore, používame funkciu klonovania… aby sme mohli vložiť všetky artefakty, ako aj metadáta záznamov o položkách. Toto je jedna z hlavných výhod riešenia správy dát o produktoch — opätovné použitie dizajnu.

V Upchain existuje niekoľko rôznych miest, kde by ste mohli chcieť použiť funkciu klonovať. Jedným z nich je, keď je produkt kompletný a chceme ho naklonovať, aby sme z neho vytvorili novú položku a prevzali CAD. Iné miesto bude, ak chcete rozvetviť dizajn, takže môžete mať dizajn produktu, ktorý v akomkoľvek logickom bode rozdelíte na dva návrhy. Toto je obzvlášť užitočné, ak sa chcete vrátiť do histórie a vytvoriť túto vetvu.

Napríklad, ste vo verzii dizajnu č.10,(čo znamená, že ste vykonali 10 uložení/nahlásení tohto dizajnu), ale v skutočnosti chcete vytvoriť vetvu vo verzii č. 5. Keď otvoríte svoj model v Upchaine, tak tam je dialógové okno, ktoré sa otvorí a povie, aká je to verzia a aké sú stavy načítania (ako uložené, ako vydané atď.) a môžete jednoducho vybrať verziu 5 a potom použiť funkciu klonovania na obnovu.

12. Môžem zdieľať dáta v Upchaine s tímom pre vizualizáciu?

Toto je perfektný prípad použitia toho, čo máme na mysli, keď spájame všetky zainteresované strany v životnom cykle produktu. Jediný zdroj zverejnených informácií pre všetky vaše zainteresované strany vrátane tímov v teréne im umožňuje lepšie porozumieť vášmu produktu prostredníctvom vizuálnej reprezentácie 3D návrhu. To im môže pomôcť prekonať akékoľvek zložitosti v procesoch inštalácie alebo lepšie vysvetliť programy údržby, ktoré sa snažia zaviesť vo vašej zákazníckej základni.

Fusion Team umožňuje každému jednoducho otváraťzobrazovať a komentovať 3D súbory priamo vo webovom prehliadači.

13. Je v Upchaine možná spolupráca s výrobou?

Áno, jednoznačne. Rýchlosť, akou dokážete reagovať na zmeny, keď sa prejavia problémy, je miesto, kde systémy ako tento skutočne žiaria svojou schopnosťou urýchliť rozhodovací proces. Upchain uľahčuje vášmu výrobnému tímu zdokumentovať problém s tým, čo bolo uvoľnené z inžinierstva, a potom tento problém oznámiť, aby technické oddelenie mohlo prijať rozhodnutie a zaviesť zmenu späť do výrobnej organizácie.

Nová ponuka „Fusion 360 Manage with Upchain“ vám umožňuje nasadiť aj Fusion 360 Manage, aby poskytol ďalšie pracovné postupy, ako je komunikácia inžinierskych zámerov a zmien v smere výroby oveľa skôr v procese vývoja produktu alebo inžinierskych zmien. Pomáha to včas informovať kľúčové zainteresované strany a predchádzať tak strate času pri prepracovaní. Môžete napríklad navrhnúť súčiastku, ktorá vyzerá šikovne a splní všetky vaše požiadavky na dizajn, ale ak je takmer nemožné ju vyrobiť alebo je príliš nákladné na prerobenie, tak aký to má zmysel? Oddelenie môže urobiť rozhodnutie a zaviesť zmenu späť do výrobnej organizácie.

14. Pokiaľ dáme prístup dodávateľom k spolupráci (k PLM), budú schopní otvoriť celú sústavu alebo len part?

Je to na autorovi alebo inžinierovi, závisí to od toho, čo zdieľate s dodávateľom a aké povolenia im udelíte. Môžete to upraviť na základe potrieb projektu, dodávateľa, procesu ponuky atď.

15. Musia mať naše zainteresované strany vlastné licencie k prístupu k informáciám?

Existujú rôzne typy oprávnení, ku ktorým môže mať používateľ prístup v službe Upchain. Existuje licencia iba na zobrazenie, ktorú môže váš dodávateľ použiť na prístup do systému, ak potrebuje nájsť informácie a zobraziť ich. Ak potrebujú iné schopnosti, ako je účasť na procesoch alebo schopnosť pridávať značky, je potrebný iný typ licencie. Toto je oblasť, v ktorej je potrebné trochu viac porozumieť tomu, čo konkrétne chcete dosiahnuť, a to je určite niečo, v čom vám môžu pomôcť naše predajné tímy.

Novinky

PF 2023

PF 2023 Vážení obchodní partneri, ďakujeme Vám za Vašu prejavenú dôveru a spoluprácu v roku

Potrebujete poradiť?

S radosťou vám pripravíme špecifickú ponuku, či už potrebujete pomoc v oblasti BIM, CAM, CAD, 3D tlače, IT, konštrukčných prác, alebo s nákupom hardvéru či softvéru.

O nás

Firma bola zapísaná do Obchodného registra 28.7.1992 po transformácii z obchodného združenia, ktoré pôsobilo na trhu od roku 1989. Od 17. augusta 1998 má spoločnosť zaregistrovanú ochrannú známku.

© Map.sk copyright 2019

Buďte na dosah

Hľadáte viac informácií?
Radi Vám pomôžeme

KONTAKTUJTE NÁS
Buďte na dosah

Náš newsletter Vám zabezpečí pravidelný prísun noviniek v produktoch, aplikáciách a technológiach.

CHcem newsletter